lažni sladoled na drvenoj dasci

Život je ono što od njega napravite

Pablo Gil

„Neki ljudi misle da je fotografiranje mrtve prirode jednostavno”, kaže Pablo Gil, “ili za početnike. No u stvarnosti to je jedna od najzahtjevnijih tema za fotografiranje.” To je zaista tako. Kada razmislite o tome, mrtva priroda traži najviše kreativnosti od svih fotografskih disciplina. Fotograf počinje s praznim kadrom. Ništa ga ne navodi i na nište ne može reagirati osim na vlastite ideje. Ništa se, od odabira objekata do njihova rasporeda ili osvjetljenja, ne događa slučajno. „To je iznimno komplicirano, ali kada uspijete, prekrasno je i pruža neizmjeran užitak.”

mrtva priroda s čašom vina i grožđem

© Pablo Gil | Sony α7R III + FE 90mm f/2.8 Macro G OSS | 1/250s @ f/5.6, ISO 100

Bez obzira na to stvara li složenu sliku s više elemenata ili minimalističku fotografiju na kojoj je objekt snimanja praktički sam, Pablov proces počinje puno prije nego u ruke uzme fotoaparat. „Najvažnije je prije početka sesije imati jasnu ideju. Ideje detaljno razrađujem s pomoću skica da bih vidio rezultat prije snimanja. Fotografije mrtve prirode koje se temelje na improvizaciji obično završavaju pogreškama. Planiranje i priprema su ključni. Ideje evoluiraju kroz izmjenu boja, oblika, ravnoteže položaja, omjera... No najvažnija je stvar da slika ima smisla kao cjelina.”

Dio je planiranja poboljšanje narativa slike. Proizvodi i predmeti biraju se na temelju estetike i onoga čime pridonose priči, dok trikovi s rasvjetom i uređivanjem dodaju značenje. „Na primjer, kada se snima pivo ili bezalkoholno piće, dodajemo kapi umjetne kondenzacije na čaše te je osvjetljavamo od iza da bi svjetlila. Bez toga bi izgledala tužno i dosadno. Za povrće dodajemo otopinu bikarbonata i ledene vode da bismo istaknuli zelene nijanse.” Objekti smješteni oko točke fokusa također se pomno biraju radi isticanja značenja fotografije, kaže Pablo, „što znači da ako imamo tradicionalan proizvod, uređujemo ga na prirodan način. Uvijek biramo oblik i formu koji najbolje pričaju priču.”

slika mrtve prirode s pekarskim proizvodima i čokoladom na stolu

© Pablo Gil | Sony α7R III + FE 50mm f/1.4 ZA | 1/250s @ f/6.3, ISO 100

Improvizacija je važna za rješavanje problema preciznijih dijelova kompozicije i osvjetljenja. Pablo prilikom snimanja fotoaparat fiksira na stativ te ga povezuje, „da bih mogao vizualizirati evoluciju kompozicije kroz prikaz uživo na računalu. To mi omogućuje stvaranje kompozicije korak po korak, uz iznimno precizno postavljanje objekata, oblikovanje rasvjete, što me vodi sve bliže i bliže konačnom rezultatu. Uvijek koristim Sonyjev Bluetooth daljinski okidač za daljinsko upravljanje fotoaparatom i za prilagodbu ekspozicije kada je potrebno promijeniti izgled fotografije.”

Pablo je ranije koristio Sony Alpha 7R II i Alpha 7R IV, a sada za snimanje koristi Alpha 1. „Temeljni je razlog kvaliteta slike. Senzori imaju izvanredan dinamički opseg s mogućnošću isticanja svijetlih i tamnih dijelova, a vjernost boja je nevjerojatna. Pri fotografiranju proizvoda to je ključno. Naš je zadatak prikazati izgled i nijanse proizvoda na potpuno točan način. Tu je i ogromna rezolucija koja mi omogućuje ugodan rad s oglašivačkim agencijama na projektima svih opsega.”

čaša i pivska boca na drvenom stolu

© Pablo Gil | Sony α7R III + FE 90mm f/2.8 Macro G OSS | 1/250s @ f/4.0, ISO 100

Još jedan aspekt fotoaparata Alpha u koje se Pablo pouzdaje mogućnosti su ručnog fokusiranja. „Prilikom snimanja mrtve prirode, kada je položaj fotoaparata fiksan, normalno je fokusirati ručno, a za maksimalnu preciznost koristim povećanje na zaslonu, kao i značajku vršnih vrijednosti fokusa. Rezultate provjeravam na zaslonu računala da bih bio 100 % siguran, no ta je značajka potpuno pouzdana. Na isti način mogu točku fokusa premještati bežičnim putem da bih znao da je svaki dio objekta snimanja pokriven i da ću dobiti željenu dubinu polja.”

Što se tiče objektiva, Pablo se oslanja na isprobane objektive za mrtvu prirodu kao što su FE 50 mm f/1,2 GM, FE 90 mm f/2,8 Macro G OSS i FE 100 mm f/2,8 STF GM OSS te „90 mm makro ili 100 mm za detalje. Gotovo uvijek koristim objektive fiksne žarišne duljine, no ne ograničavam se, već se igram s različitim mogućnostima dok ne postignem ono što sam zamislio. Na primjer, sjajni FE 100 – 400 mm f/4,5 – 5,6 GM OSS omogućuje mi komprimiranje i izravnanje kompozicije, čime dobivam gotovo izometričnu perspektivu.”

pametni sat pokraj crvenih krakova

© Pablo Gil | Sony α7R III + FE 100mm f/2.8 STF GM OSS | 1/250s @ f/5.6, ISO 100

Pablo je pronašao savršenog partnera u svojoj opremi Sony Alpha uz fotoaparate i objektive s pomoću kojih svoje ideje s mrtvom prirodom pretvara u stvarnost. „Kao što sam spomenuo, svaka je fotografija mrtve prirode ili proizvoda izazov, no uz ove fotoaparate to je kreativan zadatak, a ne tehnički problem.”

Pablo Gil

Pablo Gil | Spain

"Slika nikad ne laže, ali moja bi mogla"

Povezani članci

Prijavite se za primanje biltena α Universe

Čestitamo! Uspješno ste se pretplatili na bilten α Universe

Unesite valjanu adresu e-pošte

Nažalost, došlo je do pogreške

Čestitamo! Uspješno ste se pretplatili