našminkani muškarac sa slušalicama

Vrijeme za stvaranje

Mathias Kniepeiss

„Kod ovakvih mi se snimanja sviđa to”, kroz smijeh je kazao Mathias Kniepeiss, „što nisu vremenski ograničena. To je slobodan dan za suradnju, učenje, upijanje novih ideja i snimanje najboljih mogućih slika!”

Razgovaramo o Mathiasovu nedavnom projektu „Zvuk tišine” u sklopu kojeg je zajedno s tvrtkom za produkciju medijskih sadržaja boxquadrat fotoaparatom Sony Alpha 7R IV snimio niz fantastičnih reklamnih fotografija.

nasmijana žena sa šminkom tamnih i zlatnih nijansi i slušalicama

© Mathias Kniepeiss | Sony α7R IV + FE 85mm f/1.8 | 1/160s @ f/7.1, ISO 100

„Rad u timu uvijek mora biti stimulativan”, nastavio je, „i rad na besplatnom projektu s talentiranim prijateljima kao što je Philipp Schulz iz tvrtke boxquadrat, iskusnom šmimkericom Jasmin Simak te modelima i videosnimateljima kao što je Lauren Klocker bilo je posebno zabavan. Cilj nam je bio snimiti kvalitetne komercijalne portrete s izraženom vizualnom vezom između ljudskog lica i proizvoda, u ovom slučaju Sonyjevih slušalica.”

Osim bogate šminke potrebne za ovo snimanje, jedan od glavnih elemenata potrebnih za ostvarivanje projekta bilo je pametno studijsko osvjetljenje, a posebice za seriju fotografija s crnim i zlatnim bojama. „Veliki nam je izazov predstavljalo postizanje prigušenog osvjetljenja”, objasnio je Mathias, „uz koje se slušalice i lice modela vide podjednako dobro.”

Radeći s modelom Lis O Mathias i njegov tim koristili su dvije bljeskalice Profoto s uskim difuzorima postavljenima lijevo i desno te treću bljeskalicu s velikim difuzorom iznad modela. „Mijenjali smo kut stripboxova dok nismo bili spremni za snimanje”, objasnio je Mathias, „okrećući ih pomičući ih za svega 5 cm tako da svjetlo pada samo na nju i slušalice.”

žena sa šminkom tamnih i zlatnih nijansi i slušalicama

© Mathias Kniepeiss | Sony α7R IV + FE 85mm f/1.8 | 1/160s @ f/8.0, ISO 100

„Slike drugog modela, Alexandera Cohena, predstavljale su drukčiji izazov”, nastavio je, „jer uz efekt svjetlijih nijansi te svjetla koja osvjetljavaju bijelu pozadinu i model potrebno je zadržati dovoljnu definiciju na licu da fotografija ne bi izgledala isprano. Lako je pretjerati s osvjetljenjem i izgubiti detalje u najsvjetlijim dijelovima slike. Htjeli smo zadržati teksturu kože i postići zanimljive odsjaje u očima. Ako bolje pogledate, vidjet ćete odraze uskih difuzora, pa oči izgledaju kao životinjske i to je još jedna prednost kada imate dovoljno vremena za eksperimentiranje i finese u rasporedu izvora svjetlosti.”

našminkani muškarac sa slušalicama

© Mathias Kniepeiss | Sony α7R IV + FE 85mm f/1.8 | 1/160s @ f/7.1, ISO 100

Projekt Zvuk tišine Mathiasu je pružio priliku da eksperimentira s fotoaparatom Alpha 7R IV i objektivom FE 85 mm f/1,8 u studiju: „Htio sam snimiti kvalitetne portretne fotografije”, objasnio je, „a Alpha 7R IV savršen je za to. Rezolucija od 60 megapiksela je fantastična, a značajke kao što su način rada Eye AF i ugrađena stabilizacija slike jamče vrhunsku kvalitetu snimke. Ako zumirate, možete vidjeti suptilne teksture kože, vještinu šminkerice i čak delikatnu strukturu šarenice.”

I unatoč ekstravagantnoj šminki, Alpha 7R IV nije imao problema s praćenjem očiju. „Odlično je obavio posao”, kazao je Mathias, „a uz automatsko fokusiranje u stvarnom vremenu zadržao je položaj očnog kapka i kad je oko bilo zatvoreno. Sve to u slabo osvijetljenom fotografskom studiju! Svidjela mi se i jednostavnost prebacivanja na druge načine fokusiranja, primjerice kada sam morao brzo fokusirati logotip na slušalicama umjesto oka. Zahvaljujući jednostavnom rukovanju, vrlo je lako odabrati odgovarajući način rada i brzo se pomicati.”

žena sa šminkom tamnih i zlatnih nijansi i slušalicama gleda u stranu

© Mathias Kniepeiss | Sony α7R IV + FE 85mm f/1.8 | 1/160s @ f/8.0, ISO 100

U slabo osvijetljenom studiju Mathias je primijetio i fleksibilnost elektroničkog tražila fotoaparata.

Ogromna prednost rada s fotoaparatom bez zrcala i snimanja uz studijsku bljeskalicu u odnosu na DSLR”, objasnio je, „jest mogućnost prebacivanja elektroničkog tražila između prikaza uživo i drugih prikaza. To je odlično za rad, a posebice uz slabo osvjetljenje. To znači da u jednom načinu rada mogu pogledati kakav je učinak bljeskalica i kako proizvode svjetlost, a zatim prijeći u drugi način rada da bih dobio obični prikaz u kojem mogu dobro vidjeti izraze lica i kompoziciju.”
našminkani muškarac sa slušalicama gleda u stranu

© Mathias Kniepeiss | Sony α7R IV + FE 85mm f/1.8 | 1/160s @ f/7.1, ISO 100

„Vrlo sam zadovoljan”, kroz smijeh je kazao Mathias o svom najnovijem projektu tijekom slobodnog dana, „jer sam snimio slike koje izgledaju vrlo slično onome što sam na početku zamislio. Kada dobijem ideju na početku snimanja, pokušavam je ostvariti u najvećoj mogućoj mjeri. Tijekom dana suočavate se s brojnim izazovima i prilagođavate se i učite uz pomoć tima i tehnologije koja vam je na raspolaganju, kao što je moj Alpha 7R IV. Na kraju dana mnogo sam naučio i snimio odlične fotografije, a to me uvijek čini sretnim!”

 

 

Mathias Kniepeiss

Mathias Kniepeiss | Austria

"U fotografiji ništa nije nemoguće, bilo da dokumentirate priče za vječnost ili stvarate nove svjetove"

Povezani članci

Prijavite se za primanje biltena α Universe

Čestitamo! Uspješno ste se pretplatili na bilten α Universe

Unesite valjanu adresu e-pošte

Nažalost, došlo je do pogreške

Čestitamo! Uspješno ste se pretplatili