mathias kadrira snimku na fotoaparatu sony alpha

Promjena na bolje

Mathias Kniepeiss

"Fotografije možemo podići na novu razinu na mnogo načina", započinje profesionalni fotograf Mathias Kniepeiss, "no jedan od najboljih jest prihvaćanje zahtjevnijih projekata i širenje načina na koje radimo kao fotografi. 'Umjetnost kamuflaže' za mene je bio takav projekt. To je bilo snimanje koje je unaprijedilo moju kreativnost, stoga je oprema u koju sam se mogao pouzdati bila ključna. Za mene je to bio moj fotoaparat Sony Alpha 7R IV."

U sklopu projekta komercijalnog snimanja za tvrtku koja proizvodi terapeutske uređaje Tyromotion Mathias je surađivao s nagrađivanim umjetnikom koji oslikava tijela Johannesom Stoetterom, tvrtkom za medijsku produkciju boxquadrat i nekoliko modela uz čiju je pomoć stvorio ove sjajne skulpture životinja.

umjetnici oslikavaju tijelo modela tako da izgleda kao jaguar

© Mathias Kniepeiss | Sony α9 II + FE 85mm f/1.4 GM | 1/125s @ f/2.0, ISO 1600

Za tako složeno snimanje detaljno planiranje bilo je ključno za Mathiasa. "Mnogo sam puta snimao s umjetnicima koji oslikavaju tijela, no nikada na projektu ove veličine i nikada u studiju", objašnjava, "stoga je ovo zaista bio izazov. Planiranje je trajalo oko mjesec i pol dana da bismo mogli odraditi dva snimanja u jednom danu. Sve je zajedno trajalo 14 sati: tri sata za kameleona, za kojeg su trebale dvije osobe, i pet sati za jaguara, za koji su trebale četiri osobe, što se u potpunosti isplatilo."

modeli oslikani kao jaguar otvorenih usta

© Mathias Kniepeiss | Sony α7R IV + FE 24-70mm f/2.8 GM | 1/160s @ f/7.1, ISO 100

Drugi je izazov za Mathiasa bio velika promjena njegova uobičajenog stila slikanja.

Kao i većina fotografa, volim se kretati i na kreativan način istraživati ono što snimam iz različitih kutova i udaljenosti, no kretanje fotoaparata u ovom slučaju nije dolazilo u obzir! Oslikavanje tijela u suštini je vizualni trik i funkcionira samo iz određene perspektive, pa smo Johannes i ja morali pronaći optimalni kut, a zatim sam svoj Alpha 7R IV zaključao na stativu i ostavio na miru. On je zatim putem zaslona povezanog s fotoaparatom putem HDMI-ja iscrtao crne linije na modelima na temelju prikaza na fotoaparatu te je na temelju toga stvorio efekt oslikavanja."

Osvjetljenje je također bilo zanimljiv izazov: "U studiju smo uz bijelu pozadinu trebali mnogo svjetlosti za samu pozadinu, ali i za osobe da bismo dobili savršene sjene. Koristili smo veliki reflektor kao gornji izvor svjetlosti da bismo dodali malo sjena između tijela te dubinu tamo gdje je bilo potrebna, a sa strane smo postavili još dva reflektora. Nismo dodavali previše sjene jer bi se time boje promijenile te oblik nove životinje ne bi imao smisla. Zatim smo se na nekim mjestima morali više koncentrirati na sjenu, primjerice na repu."

modeli oslikani kao kameleon

© Mathias Kniepeiss | Sony α7R IV + FE 24-70mm f/2.8 GM | 1/160s @ f/7.1, ISO 100

Budući da će se slika koristiti za sve od posjetnica do plakata, Mathias je znao da su rezolucija i oštrina ključne, pa se logično odlučio za snimanje fotoaparatom Sony Alpha 7R IV s objektivom FE 24 – 70 mm f/2,8 GM.

"Količina detalja, dinamički opseg i mogućnosti RAW datoteke na fotoaparatu Alpha 7R IV za postprodukciju zaista su sjajne, a uz 24 – 70 mm GM imao sam objektiv koji je svestran te savršeno oštar u cijelom kadru. Nismo htjeli izgubiti ništa što je Johannes stvorio, stoga je sve moralo biti kristalno čisto i savršeno fokusirano."

modeli oslikani kao jaguar

© Mathias Kniepeiss | Sony α7R IV + FE 24-70mm f/2.8 GM | 1/160s @ f/7.1, ISO 100

Uz 24 – 70 mm GM pri 65 mm i otvor blende od f/7,1 Mathias je bio siguran da će dobiti savršenu oštrinu u cijelom kadru i da će se svaki detalj savršeno vidjeti. Ta je sigurnost utemeljena na povjerenju u objektive G Master tvrtke Sony, ali i na praktičnom iskustvu. "Kada nabavim novi objektiv, uvijek napravim testne snimke, što bih preporučio svim fotografima da bi znali kako na najbolji način koristiti svoj alat. Danas je to uz objektive G Master tvrtke Sony manje važno jer je optička kvaliteta nevjerojatno visoka, no i dalje je vrlo korisno znati gdje je objektiv najoštriji. Sve te male vještine i znanje doprinose uspješnosti snimanja."

fotograf i umjetnik gledaju u poleđinu fotoaparata sony alpha

Sony α9 II + FE 85mm f/1.4 GM | 1/60s @ f/1.4, ISO 1600

"To je bio zaista sjajan projekt", zaključuje Mathias, "dijelom zbog toga što sam surađivao sa sjajnim timom i mnogo naučio iz samog procesa, ali i jer smo te snimke stvarali za tvrtku koja radi sjajne stvari. Tyromotion proizvodi terapeutske uređaje utemeljene na tehnologiji čiji je cilj poboljšanje neovisnosti i kvalitete života pacijenata, pa smo u fazi planiranja birali životinje koje imaju određeno značenje, primjerice snagu i promjenu na bolje. Bez obzira na to radi li se o medicini ili kreativnosti, ta kombinacija prihvaćanja novih izazova i korištenja prave tehnologije koja olakšava rad i omogućuje uspjeh nije mogla biti savršenija za ovo snimanje."

Mathias Kniepeiss

Mathias Kniepeiss | Austria

"U fotografiji ništa nije nemoguće, bilo da dokumentirate priče za vječnost ili stvarate nove svjetove"

Povezani članci

Prijavite se za primanje biltena α Universe

Čestitamo! Uspješno ste se pretplatili na bilten α Universe

Unesite valjanu adresu e-pošte

Nažalost, došlo je do pogreške

Čestitamo! Uspješno ste se pretplatili