skijaški skakač noću

Kako snimam | Hladni uvjeti

Kyle Meyr

Snimanje na hladnoći počinje prije nego napustite kuću, ne samo s opremom za snimanje, već i s odjećom. Možda mislite da vam treba hrpa odjeće, no ono što vam zapravo treba je prava odjeća. Umjesto deset para čarapa nosite prave čarape, pravu jaknu, osnovni sloj od vune i par debelih rukavica. Dobra će vas odjeća ugrijati, ali i zaštititi.

Zapamtite da bez obzira na to što termometar ili vremenska prognoza pokazuju, stvaran osjet zbog vjetra može biti dvostruko hladniji! I držite vodu izoliranom jer uz kocku leda nećete ostati hidratizirani!

brzi snowboarder noću

© Kyle Meyr | Sony α7R III + FE 85mm f/1.4 GM | 1/5000s @ f/1.4, ISO 50

Korištenje fotoaparata i opreme

Kada snimam skijanje, koristim brz stil snimanja, slično kao fotoreporteri; odabirem jedan objektiv i stavljam ga na Sony Alpha 1 ili Sony Alpha 7R III pa stavljam fotoaparat na traku za nošenje na ramenu. Skijam s prijateljima dok ne pronađemo savršeno mjesto. Zatim odlazim ispred, spuštam se na koljena i snimam ih dok prolaze. Bez pripreme, bez ponovnih pokušaja, jednostavno ih snimim i nastavljamo dalje.

penjač na ravnom ledenom zidu

© Kyle Meyr | Sony α9 + FE 70-200mm f/2.8 GM OSS | 1/200s @ f/6.3, ISO 500

Iskreno tvrdim da nikada nisam imao poteškoća sa snimanjem Sonyjevim fotoaparatima na ledenim temperaturama. I Sony Alpha 1 i Sony Alpha 7R III ponašaju se isto kao i u uobičajenim uvjetima, uz iznimku trajanja baterije koje je naravno malo kraće kao i kod svih električnih uređaja. No uvijek sa sobom nosim baterije i pokušavam ih držati na toplom.

crveni automobil brzo vozi snježnom cestom

© Kyle Meyr | Sony α9 + FE 16-35mm f/2.8 GM | 1/1600s @ f/8.0, ISO 100

Snimanje savršene slike

U svojim slikama želim prikazati snagu prirode. Priroda ne mari ima li vas ili ne – ljudi su gotovo beznačajni u odnosu na nju. Mi joj pripadamo i ovisimo o njezinoj volji. Zvuči patetično, no kada pokušate spavati na -13 °C uz oštre vjetrove kada vas od hipotermije štiti samo nešto tkanine i pačjeg perja, postanete svjesni toga. To je ono što želim dočarati svojim slikama, veliku prirodu i malog čovjeka.

žuti helikopter iznad snježnog pejzaža

© Kyle Meyr | Sony α7R III + FE 16-35mm f/2.8 GM | 1/3200s @ f/2.8, ISO 125

Da bih to postigao, koristim različite objektive. Za dokumentiranje priča i lokacija te zadatke u kojima je potrebna brza reakcija obično koristim objektive za zumiranje kao što su FE 16 – 35 mm f/2,8 GM ili FE 70 – 200 mm f/2,8 GM OSS. Ako pak želim postići određeni kreativni dojam ili efekt, koristim objektiv fiksne žarišne duljine, primjerice FE 50 mm f/1.4 ZA ili FE 85 mm f/1,4 GM.

Postavke objektiva i ekspozicije biram na temelju okoline i uvjeta u kojima radim. Ponavljam, ljudi su tako beznačajni, stoga moramo biti fleksibilni i koristiti ono što imamo na najbolji način.

dvije osobe sjede ispred šatora u zimsku zoru

© Kyle Meyr | Sony α7R III + FE 85mm f/1.4 GM | 1/4000s @ f/1.4, ISO 125

Neki su dani prehladni za oblake ili su prisutni samo meki oblaci koji obavijaju planinske vrhove i ističu njihove siluete. Ti oblaci mogu prigušiti svjetlost i olakšati snimanje prema svjetlosti, nešto što se čini da apsolutno ne mogu izbjeći. Snijeg uvijek odbija svjetlost. Kada snimate ljude, šatore ili druge objekte, svjetlost se odbija od snijega u svim smjerovima te popunjava tamne dijelove svidjelo se to vama ili ne. To fotografijama daje svijetao, prozračan dojam.

dva muškarca postavljaju šator u snježnoj mećavi

© Kyle Meyr | Sony α7R III + FE 16-35mm f/2.8 GM | 1/1000s @ f/6.3, ISO 400

Tu su i dani kada vjetar nemilosrdno udara, a hladnoća ne posustaje. Gornja snimka bila je za šatore Helsport i snimljena je s legendarnim Børgeom Ouslandom. To je snimanje bilo iznimno zahtjevno uz temperaturu od oko -15 °C i vjetrove brzine do 20 m/s. To su dani kada jednostavno morate prihvatiti da je sve dio priče i da se ne možete praviti da svi uživaju u snimanju. Uz vjetar koji diže snijeg dobivate čistu bijelu pozadinu bez oblika. No vjetar može blokirati i ono što snimate, što vas ograničava na širokokutno snimanje izbliza. Nevjerojatno je koliko vjetar i hladnoća mogu utjecati na snimanje.

Da biste se osjećali ugodno, savjetujem vam da pronađete snimku uz koju ćete zaboraviti na hladnoću. Kada se usredotočite na snimanje, možete se toliko izgubiti da hladnoća više toliko ne boli, barem do trenutka kada sunce ne zađe i javi se PRAVA hladnoća.

Hladnoća je uvjerljivo najgora noću.

Predstavljeni proizvodi

Kyle Meyr

Kyle Meyr | Norway

„Ne možete baš često naći svu ovu divotu na jednom mjestu… to se zove priroda.”

Povezani članci