2 ptice hrane jedna drugu na grani

Kako snimam | Fotografiranje ptica

Staffan Widstrand

Umijeće snalaženja u prirodi

Ako postoji nešto što ptice i sisavci ne vole, to je silueta čovjeka. Da biste se približili subjektu, može vam pomoći ležanje, sjedenje, sakrivanje iza biljaka ili u zakloništu, ili naprosto upotreba kamuflažne mreže. Ali ne zaboravite, najvažnije je pravilo da ne smijete nanijeti štetu divljim životinjama ili njihovom okolišu. Nijedna fotografija nije važnija od zdravlja i dobrobiti životinja.

2 ptice živopisnih boja sjede na grani

© Staffan Widstrand | Sony α1 + FE 400mm f/2.8 GM OSS | 1/1000s @ f/2.8, ISO 2000

Fotoaparati i oprema

Trenutačno snimam pomoću par Sonyjevih fotoaparata vrhunskog modela Alpha 1, koji su brzi poput sivog sokola budući da snimaju u rezoluciji od 50 milijuna piksela brzinom do 30 fps. Ranije sam također snimao modelom Sony Alpha 9 II, koji ponekad još uvijek koristim. Podesio sam svoja dva fotoaparata Alpha 1 identično, kopiranjem svih postavki s jednog aparata na drugi pomoću SD kartice. Na svakom od fotoaparata imam drugačiji objektiv, ovisno o tome što snimam i o okruženju.

2 čaplje u letu bore se za ribu

© Staffan Widstrand | Sony α1 + FE 70-200mm f/2.8 GM OSS | 1/5000s @ f/3.5, ISO 800

Moj omiljeni objektiv za sve vrste fotografiranja divljih životinja, ali posebno ptica, je objektiv G Master FE žarišne duljine 600 mm s blendom f/4. U stvari, uopće ne idem na snimanje bez njega. Kombinacija njegovog senzora visoke rezolucije i velike žarišne duljine omogućuje mi da s lakoćom snimim i najmanje detalje, što je posebno korisno kada fotografiram manje ptice.

Ptica leti nisko iznad vode sa savršenim odrazom

© Staffan Widstrand | Sony α9 II + FE 600mm f/4 GM OSS | 1/1250s @ f/4.0, ISO 4000

Međutim, kada fotografiram veće ptice, kao što je jastreb, taj objektiv može zapravo učiniti da subjekt izgleda preveliko u kadru. U tim situacijama, upotrijebit ću nevjerojatno oštri objektiv G Master FE žarišne duljine 400 mm s blendom f/2,8, koji također prekrasno zamućuje pozadinu i sjajan je za slabo svjetlo zahvaljujući velikom otvoru blende od f/2,8. U pravilu držim širi objektiv na sekundarnom fotoaparatu, uzmimo kao ekstreman primjer objektiv G Master FE žarišne duljine 12-24 mm s blendom f/2,8. Koristim taj objektiv manje za divlje životinje, a više za krajolike koji dodaju kontekst pričama koje pričam, a on svaki put stvara slike koje su oštre od ruba do ruba.

Ptica nosi ribu u kandžama

© Staffan Widstrand | Sony α9 II + FE 400mm f/2.8 GM OSS | 1/3200s @ f/2.8, ISO 800

Zatim, kada bih mogao odabrati još dva Sonyjeva objektiva, to bi bio makroobjektiv FE od 90 mm i G Master FE od 70-200 mm s blendom f/2,8. Potonji objektiv praktičan je općenamjenski objektiv za zumiranje, a posebno je koristan kada sam veoma blizu većim pticama, a moram ostati sakriven, ili kada želim snimiti fotografiju ptice u njezinom okruženju. Uvijek u torbi za fotoaparat nosim makroobjektiv FE od 90 mm, vjerojatno najoštriji objektiv koji sam ikada doživio. Ne koristim ga mnogo za snimanje ptica, ali ga vadim kada želim snimati teksture i strukture te, očito, makrofotografiju.

Crvena i crna ptica sučelice jedna drugoj s otvorenim kljunovima

© Staffan Widstrand | Sony α1 + FE 70-200mm f/2.8 GM OSS | 1/2500s @ f/2.8, ISO 640

Postavke fotoaparata

Vjerojatno ne čudi da je na Sonyjevom fotoaparatu Alpha 1 glavna značajka AF praćenje s autofokusom. Nevjerojatan je doživljaj kada možete naciljati nešto i fokusirati, dok fotoaparat neprekidno prati subjekt. Iako s modelom Alpha 1 to postaje mačji kašalj, sljedeći izazov za fotografa koji snima ptice je kako da zadrži subjekt u kadru.

Ovisno o veličini i vrsti ptice, te o količini kontrole koju imam nad situacijom, upotrijebit ću značajku AF-a u jednoj točki s najmanjom veličinom točke praćenja. Ako osjetim da bi se zbivanje preda mnom moglo promijeniti u djeliću sekunde – što je, naravno, uvijek slučaj s fotografiranjem divljih životinja – prijeći ću na veliku točku praćenja da bih bio siguran da ništa neću propustiti. Tada ću snimati s postavkom širokog AF-a za iznimno brza zbivanja, kao što su prelijetanje ptice iznad mene, a kamera se s lakoćom fokusira na najbliži subjekt, što je idealno za ptice u letu.

Veličanstvena plava ptica u letu

© Staffan Widstrand | Sony α1 + FE 400mm f/2.8 GM OSS | 1/2500s @ f/4.5, ISO 800

Također sam otkrio da se najdramatičnije fotografije postižu snimanjem ptica s funkcijom autofokusa za životinjske oči. Na fotoaparatu Sony Alpha 1, čak je moguće pratiti ptičje oko u letu! Nevjerojatno je koliko dobro to funkcionira - krajnji rezultati govore sami za sebe.

Bijela ptica na bogatoj žutoj pozadini

© Staffan Widstrand | Sony α1 + FE 400mm f/2.8 GM OSS | 1/500s @ f/3.2, ISO 800

Pozadine

Pozadine su bitan dio slike. Kada snimam iz prijenosnog zakloništa, mogu se postaviti tako snimim točno onaj dio pozadine koji želim. Ako hodate okolo i pokušavate spaziti stvari koje biste fotografirali, nemate istu razinu kontrole kao kada mirujete na dobro odabranom mjestu. Na primjer, slika može biti prilično dosadna ako nebo nema istaknutih dijelova ili boja. Stoga uvijek pokušam postaviti krajolik iza subjekta kao pozadinu.

Neke lokacije izgledaju nejasno pa ne možete dobiti vrlo izražene boje u prednjem planu. Volim svijetle boje i često snimam kasno noću ili rano ujutro u proljeće i ljeto da bih snimio savršene uvjete za pojačavanje boja. Za fotografa, ambicija da ima slike živopisnih boja može biti vrlo riskantna, ali ovisno o tome gdje se nalazite u svijetu, u takvim su situacijama ptice i svjetlo često najzanimljiviji.

Predstavljeni proizvodi

Staffan Widstrand

Staffan Widstrand | Sweden

"Jednostavno obožavam čuda divlje prirode te me iznimno privlače prekrasni izrazi mnoštva različitih ljudskih kultura."

Povezani članci

Prijavite se za primanje biltena α Universe

Čestitamo! Uspješno ste se pretplatili na bilten α Universe

Unesite valjanu adresu e-pošte

Nažalost, došlo je do pogreške

Čestitamo! Uspješno ste se pretplatili