2 muškarca drže violine preko očiju

Kako snimam | Fotografiranje ljudi

Kaupo Kikkas

Postoji izreka koju volim: “Dobre fotografije se snimaju dobrim fotoaparatima. Sjajne fotografije se snimaju srcem i dušom.”

Kad fotografirate ljude, rekao bih da je to vjerojatno najdinamičnije i najizazovnije područje u fotografiranju. Fotografi nikada ne smiju zaboraviti da je poziranje za fotografiju čin povjerenja. To je krhka i delikatna umjetnost koju morate poštovati.

Čovjek u žutoj košulji drži klarinet

© Kaupo Kikkas | Sony α7R IV + FE 24-70mm f/2.8 GM | 1/500s @ f/2.8, ISO 3200

Ponekad moji subjekti kažu da im se sviđa moje samopouzdanje, jer se zbog toga osjećaju lagodnije. To samopouzdanje dolazi od dobre pripreme, barem tehnički. Ako se previše koncentrirate na f-brojeve i upravljanje kamerom, na primjer, jednostavno nemate dovoljno pažnje za svoj subjekt.

Poznajte svoju opremu i koristite ju.

Sjajna stvar je to što moj fotoaparat misli umjesto mene, što mi omogućuje da zadržim svoju pažnju usredotočenu na najvažniju stvar na mojoj slici – subjekt. Koristio sam sve Sony Alpha 7 fotoaparate, ali trenutno koristim vodeći Sony Alpha 1. Njegov senzor visoke razlučivosti daje mi sve detalje koji su mi potrebni za komercijalni i urednički rad, s brzinom za hvatanje i najmanjih promjena u izrazu lica.

4 glazbenika drži gudala za violinu

© Kaupo Kikkas | Sony α1 + FE 85mm f/1.4 GM | 1/800s @ f/5.0, ISO 1600

Za mene je jedno od najvažnijih poboljšanja u tehnologiji Sony fotoaparata bio Eye AF. Često fotografiram glazbenike u užasnim uvjetima osvjetljenja. Eye AF sustav na Alpha 1 fotoaparatu znači da se mogu fokusirati na oko subjekta, čak i kada uvjeti osvjetljenja nisu dovoljno dobri da bi ga fotograf mogao vidjeti vlastitim očima. Prije bi ovakvo snimanje bilo zasjenjeno brigama hoće li slike biti u fokusu. Ne moram se više brinuti o tome.

Priča u kadru

Morate razmišljati o kadru slike na isti način kao što bi slikar o platnu. Jedna od najčešćih pogrešaka koje početnici rade je da se fokusiraju na osobu koju portretiraju i zaborave na ostatak slike. To znači da dvije trećine ‘platna’ ispunjavaju nečim nebitnim, a to ne bi trebalo biti tako. U tom smislu kadru prilazim misleći da ne postoji pozadina ili prvi plan, samo jedna stvar ili osoba, a to je priča unutar kadra.

2 muškarca odjevena u crno izgledaju ozbiljno

© Kaupo Kikkas | Sony α7R IV + FE 85mm f/1.4 GM | 1/160s @ f/3.5, ISO 3200

Ako radim s osobom, uvijek pokušavam shvatiti njihovu priču i to naglasiti razmišljajući o tome kako ću to ispričati kroz svoj subjektiv. Čak i ako je riječ o jednostavnom crno-bijelom portretu iz blizine, ipak moram prvo sebe uvjeriti zašto sam ovdje i što radim.

Ono što će gledatelj vidjeti u kadru ovisi o žarišnoj duljini subjektiva koji koristim. Trenutno snimam na 135 mm s nevjerojatno oštrim 135mm f/1.8 G Master subjektivom. Zaljubio sam se u taj subjektiv čim sam ga isprobao. Obično ga koristim za pune i bliže snimke – ima najglađe zamućenje. Također koristim G Master subjektive od 85 mm i 24-70 mm. Ova tri subjektiva čine oko 90 % portretnih slika koje snimam, a subjektiv od 135 mm koristim najčešće. Međutim, ako radim na lokaciji i želim putovati lagano, ponijet ću samo jedan subjektiv sa sobom, ovisno o vrsti snimanja.

Portret žene u bijeloj košulji

© Kaupo Kikkas | Sony α7R IV + FE 135mm f/1.8 GM | 1/200s @ f/8.0, ISO 100

Kompozicija

Kompozicija je zaigrana stvar. Postoji samo nekoliko pravila koja morate znati tako dobro da su gotovo podsvjesna. Nakon toga možete slobodno improvizirati i prepustiti se inspiraciji koja vam dođe tijekom sesije. To je kao u glazbi; morate znati partituru prije nego što počnete improvizirati.

Portret žene koja gleda preko jezera

© Kaupo Kikkas | Sony α1 + FE 24-70mm f/2.8 GM | 1/640s @ f/2.8, ISO 320

Ako ne poznate osnove i počnete improvizirati, možete dobiti neobične kompozicije; ideja bi mogla biti izvrsna, ali cjelokupni kadar je užasan. Često to vidim, a posebno je opasno za talentirane ljude koji imaju puno ideja i misle da mogu preskočiti osnove.

Osvjetljenje

Osvijetliti vaš subjekt ne znači samo uključiti ili isključiti svjetlo. Svjetlo ima mnoge kvalitete kao što su boja, intenzitet, oštrina i smjer. Najvažnije je analizirati i razumjeti postojeće svjetlo u sceni, prije nego što odlučite što želite učiniti s njim.

Za mene, proces osvjetljenja često počinje malim stvarima, a ne odmah, na primjer dodavanjem velikih svjetala, stalaka i softboxova. Ako pomaknete subjekt čak i za samo nekoliko metara, možete dobiti potpuno drugačije svjetlo. Promjena kuta pod kojim snimate također može stvoriti potpuno drugačiju perspektivu i pozadinu, što opet mijenja ukupnu ravnotežu u kompoziciji i svjetlu.

Portret žene koja se skriva iza 2 crne ploče

© Kaupo Kikkas | Sony α1 + FE 135mm f/1.8 GM | 1/1250s @ f/2.5, ISO 100

Imam puno slobode za rad u uvjetima prirodnog osvjetljenja jer se senzor Alpha 1 fotoaparata može koristiti pri postavkama visoke osjetljivosti bez da moram brinuti o smanjenju kvalitete slike. Mogu snimati naslovnice albuma ili časopisa na ISO 3200, što mi daje puno više slobode i prostora za kreativnost.

Predstavljeni proizvodi

Kaupo Kikkas

Kaupo Kikkas | Estonia

"Radite naporno i s ljubavlju, sve će drugo doći samo po sebi"

Povezani članci

Prijavite se za primanje biltena α Universe

Čestitamo! Uspješno ste se pretplatili na bilten α Universe

Unesite valjanu adresu e-pošte

Nažalost, došlo je do pogreške

Čestitamo! Uspješno ste se pretplatili