most preko bospora u turskoj u zoru

Profil objektiva | E 16-55mm f/2.8 G

İlhan Eroğlu

Putopisnu fotografiju često definira uzbuđenje nečeg novog, bila to nova mjesta, nove znamenitosti ili nove priče, no jednako je važna i sposobnost hvatanja esencije tih trenutaka otkrića u slikama koje fasciniraju i opčinjuju. Porazgovarali smo sa svjetskim putnikom İlhanom Erogluom koji nam je ispričao zašto je Sonyjev objektiv E 16-55mm f/2.8G ključan za njegova putovanja na bliske i daleke destinacije.

snijegom prekrivena drvena koliba u zimskom krajoliku

© İlhan Eroğlu | Sony α6600 + E 16-55mm f/2.8 G | 1/400s @ f/11, ISO 100

“Uvijek sam uzbuđen kada otkrivam novu lokaciju i taj ushit postaje dio slike,” objašnjava. “Imam priliku iskusiti nešto novo i pružiti drugima isti osjećaj koji sam ja imao u tom trenutku.”

No İlhan smatra da se otkriće također očituje u vještinama i opremi potrebnima za uspjeh u ovom području. Kao iskusni putnik koji je već prešao stotine tisuća kilometara, jedna od osnovnih vještina u koju se İlhan pouzdaje je sposobnost pripreme i pakiranje odgovarajuće opreme, a tu u priču ulazi objektiv E 16-55mm f/2.8 G kojim se İlhan koristi. Malen, lagan i svestran, no uz konstantni maksimalni otvor blende od f/2,8 savršeni je suputnik njegovom fotoaparatu Alpha 6600, kao i prethodnim Alpha APS-C modelima prikladnima za putovanja. “To je sjajan objektiv za putovanja jer pruža brojne mogućnosti snimanja širokokutnih fotografija i fotografija na srednjim udaljenostima,” İlhan potvrđuje. “Premda ga često kombiniram sa 70 – 200 mm objektivom za snimke na većim udaljenostima, može služiti kao samostalan objektiv u mnogim situacijama.”

drvene kolibe na lofotskim otocima

© İlhan Eroğlu | Sony α6600 + E 16-55mm f/2.8 G | 1/60s @ f/6.3, ISO 100

Uz odgovarajuću Sonyjevu opremu, İlhan objašnjava kako je i istraživanje same lokacije ključno. “Uvijek istražim nove gradove ili nova područja prije putovanja,” otkriva, “i, što je najvažnije, smislim kako ću staviti svoj vlastiti potpis na fotografije te lokacije.”

Dio tog procesa je određivanje vremena izlaska sunca, zalaska sunca i plavog sata jer to su doba dana u kojima İlhan stvara većinu svojih najdojmljivijih slika. “Volim snimati fotografije u te zlatne sate,” potvrđuje, “no također i u ekstremnim vremenskim uvjetima i ekstremnim uvjetima osvjetljenja, primjerice tijekom plavog sata kada se svjetla električne rasvjete grada savršeno stapaju s hladnom tamom noći.”

“U mojoj se torbi također nalaze filtri kojima kontroliram ravnotežu svjetla kad snimam u zoru i suton,” nastavlja “kao i tronožac kojim se koristim kada je svjetlo nisko. To je i razlog zašto se koristim daljinskim upravljačem tijekom snimanja fotografija, kako bi prizor bio što jasniji. U kombinaciji s kvalitetom objektima, to pridonosi oštrini.”

Sjajan primjer pruža İlhanova fotografija džamije Ortaköy s Bosporskim mostom koji povezuje Europu i Aziju u pozadini. “Odlučio sam otići na lokaciju neposredno prije izlaska sunca kako bih dobio šarene oblake iza brda na istoku,” objašnjava, “a najširi kraj objektiva značio je da sam mogao obuhvatiti čitavu duljinu mosta s jedne obale na drugu kako uokviruje džamiju ispod.”

most preko bospora u turskoj u zoru

© İlhan Eroğlu | Sony α6600 + E 16-55mm f/2.8 G | 1/15s @ f/8.0, ISO 100

Na drugoj slici snimljenoj u Veneciji dugi kraj zuma objektiva omogućio je İlhanu da se odluči za drugačiju kompoziciju. “Venecija je raj za fotografe zbog svojih kanala, tornjeva i fotogeničnih prizora,” entuzijastično objašnjava İlhan. “Privukao me ovaj kanal s čije se obje strane nalaze tornjevi, no da sam snimao s potpuno otvorenom blendom tornjevi bi djelovali mali u usporedbi s prednjim planom. No pri 55 mm perspektiva je puno prirodnija, a tornjevi su prikazani u odgovarajućoj veličini.”

Još jedan aspekt objektiva koji je İlhanu koristan na putovanjima je stalni otvor blende od f/2,8 za koji kaže da: “Ne samo da pravi prekrasan bokeh efekt u pozadini ako želim izdvojiti objekt snimanja, nego i omogućuje mnogo jednostavnije snimanje iz ruke čak i kad je svjetlo na zalasku. Primjerice, ponekad želim raditi na neopterećen i istraživački način te šećem gradovima poput Venecije bez tronošca i otkrivam ih putem.”

most preko venecijanskog kanala u suton

© İlhan Eroğlu | Sony α6600 + E 16-55mm f/2.8 G | 30s @ f/7.1, ISO 200

Budući da često želi raditi uz što veću slobodu, İlhan smatra da je ovaj objektiv sjajan pratilac fotoaparatu Alpha 6600 i drugim Sonyjevim kućištima bez zrcala APS-C formata. “Riječ je o laganom objektivu i to mi je važno jer često dugo pješačim i na nogama provedem cijeli dan. Kad imam ovaj objektiv, nema potrebe da nosim drugi ili mijenjam optiku. No iako mi je oprema lakša, kad je u pitanju objektiv E 16-55mm f/2.8 G nema kompromisa u pogledu kvalitete izrade ni optičke kvalitete. Izdržljiv je i pruža sjajnu oštrinu.”

stari toranj sa satom s plavim nebom u pozadini

© İlhan Eroğlu | Sony α6600 + E 16-55mm f/2.8 G | 1/80s @ f/7.1, ISO 250

Kombinacija radnih značajki, raznolikosti i prenosivosti objektiva E 16-55mm f/2.8 G stoga je savršena za fotografe poput İlhana koji ne žele da ih oprema ometa u uživanju u najuzbudljivijem elementu putopisne fotografije – u samom putovanju! “U prvom redu sam usredotočen na to da uvijek uživam u procesu,” zaključuje, “a onda se fotografije rađaju iz tog iskustva. Od tud dolazi većina uspješnih slika, iz radosti koju osjećam zbog onoga što vidim kroz svoj objektiv.”

Predstavljeni proizvodi

İlhan Eroğlu

İlhan Eroğlu | Turkey

"Svijet je za mene veliko platno. U svakoj državi koju posjetim koristim fotografiju da bih naslikao svoje slike."

Povezani članci

Prijavite se za primanje biltena α Universe

Čestitamo! Uspješno ste se pretplatili na bilten α Universe

Unesite valjanu adresu e-pošte

Nažalost, došlo je do pogreške

Čestitamo! Uspješno ste se pretplatili