cvijet optočen ledom

Malena čuda

Albert Dros

Ljudi obično smatraju da su nježne slike zaleđenih cvjetova Alberta Drosa predivne. A kako i ne bi? Pupoljci i žarki cvjetovi koje je probudilo proljeće prekriveni su savršeno prozirnim ledom, kao da je vrijeme stalo. Elegantno kadriranje i privlačni detalji dovode makrofotografiju prirode na vrhunac umjetničkog izražaja i uvjerljivosti. Ali ne nalaze svi ljepotu u njima.

“Mnogi ljudi veoma se rastuže,” kaže Albert kroz smijeh, “jer misle da cvjetovi venu. Ali to uopće nije tako, jer ih led zapravo štiti.” Doduše, o tim pupoljcima snimljenima na farmama voća u nizozemskoj regiji Neder-Betuwe jako dobro brinu. “U proljeće kada procvjetaju temperatura može veoma naglo pasti preko noći,” objašnjava Albert. “Zato su uzgajivači na oprezu pa ako se predviđa jako zahlađenje, oni poprskaju biljke vodom da bi s vremenom nastao sloj leda. Kada ih led ne bi štitio, mraz bi ih polomio.”

cvijet optočen ledom

© Albert Dros | Sony α7R IV + FE 90mm f/2.8 Macro G OSS | 1/640s @ f/2.8, ISO 400

Tako je hortikultura, u stvari, korisna za fotografiju! Svakako je korisna za Alberta, koji je unatoč tome što je veoma cijenjen zbog predivnih fotografija krajolika i prirode, tek nedavno počeo istraživati makrofotografiju. “Tijekom zaključavanja zbog COVID-a, tražio sam nove stvari koje bih fotografirao bliže kući,“ objašnjava, „i tako sam odlučio upotrijebiti Sonyjev objektiv FE 90mm f/2,8 Macro G OSS u kombinaciji sa svojim fotoaparatom Alpha 7R IV. Tu je počeo moj istraživački put. Iako se radilo o samo nekoliko koraka u mom vrtu, preporučio bih to svakom fotografu.“

zaleđene kapljice vode na biljci

© Albert Dros | Sony α7R IV + FE 90mm f/2.8 Macro G OSS | 1/2500s @ f/2.8, ISO 800

Ali cvijeće nije potpuna nepoznanica za njega. “Često bih snimao cvijeće kao prednji plan za moje fotografije krajolika šireg formata,” objašnjava, “ali ovoliko približavanje bilo je za mene nešto novo i očaravajuće. Zato sam, kada mi je jedan prijatelj rekao o zaleđenom cvijeću u regiji Betuwe, odmah otišao tamo.”

Međutim, nalaženje zaleđenih cvjetova nikada nije ni lako ni brzo. “Kao i makrofotografija općenito, to je s razlogom spor proces pažljivog odabira i kompozicije,” kaže Albert. “Usto, potrebna kombinacija jutarnjeg mraza i stupnja rasta stabala znači da ih se može naći samo tijekom nekoliko tjedana u godini. A kada ste tamo, još morate naći dobar primjerak, budući da uz uvećanje makroobjektivom svaka sitna nesavršenost postaje jako izražena!”

Budući da je to zahtjevna disciplina, Albert strpljivo traži savršeni subjekt, ali to nipošto nije kraj cijelog procesa. “Zatim ću provesti 20-tak minuta tražeći pravi kut, a to uvelike ovisi o pozadini, koja je jednako važna kao i objekt, ako ne i važnija. Odabir prave pozadine omogućuje da se usamljeni cvijet istakne.”

bijeli cvjetovi na ledenoj bijeloj pozadini

© Albert Dros | Sony α7R IV + FE 90mm f/2.8 Macro G OSS | 1/2500s @ f/2.8, ISO 200

Albert stalno eksperimentira s kompozicijama, ali često fotografira tako da iza objekta bude svjetlo zore, da bi “dobio onaj prekrasni mekani sjaj,“ kaže. “Ali jedna od mojih najdražih fotografija snimljena je oko tri sata nakon izlaska Sunca, jer tako dobivam kontrast žutog cvijeća i čistog plavog neba. Međutim, ne smijem predugo čekati jer će se led potpuno otopiti.“

zaleđeni pupoljci na plavoj pozadini

© Albert Dros | Sony α7R IV + FE 90mm f/2.8 Macro G OSS | 1/500s @ f/13, ISO 200

bijeli proljetni cvijet optočen ledom

© Albert Dros | Sony α7R IV + FE 90mm f/2.8 Macro G OSS | 1/3200s @ f/3.5, ISO 400

“U kombinaciji s objektivom FE 90mm Macro, količina detalja koju mogu dobiti na ovim složenim objektima izvanredno je uzbudljiva. To prelazi u ovisnost i vabi vas da fotografirate sve više i više.“ Naravno, kao i kod svakog objekta makrofotografije, ta količina detalja ovisi o preciznom fokusiranju, a on za to ima posebno metodu na svom kućištu iz serija Alpha.

“Moja metoda,” objašnjava, “temelji se na tome da na dodirnom zaslonu podesim opću točku fokusa, a zatim na kućištu imam gumb kojem sam dodijelio funkciju Focus Magnifier na fotoaparatu Alpha 7R IV. Time se dodaje nišan, poput nišana u računalnoj igri, koji postavljam na točku za koju želim da bude najoštrija – obično je to prašnik cvijeta. To je nevjerojatno jednostavna i učinkovita metoda koju omogućuje taj fotoaparat.”

cvijet žutih vrhova s ledenim pupoljcima

© Albert Dros | Sony α7R IV + FE 90mm f/2.8 Macro G OSS | 1/3200s @ f/2.8, ISO 800

Još jedan iznimno bitan faktor za oštrinu pri snimanju iz ruke je Sonyjeva tehnologija SteadyShot, usklađena sa senzorom fotoaparata Alpha 7R IV i ugrađena u makroobjektiv od 90 mm. “Taj objektiv daje prekrasno mekana i snovita područja izvan fokusa, dok sve ostalo u fokusu ostaje izvanredno oštro. Optička tehnologija SteadyShot i optička 5-osna stabilizacija slike u kućištu igraju veliku ulogu u tome,“ objašnjava. “Pokušao sam snimati bez toga i razlika je zapanjujuća,“ nastavlja Albert.

zaleđene kapljice vode vise s crvenih bobica

© Albert Dros | Sony α7R IV + FE 90mm f/2.8 Macro G OSS | 1/800s @ f/2.8, ISO 400

“Možete provesti sate i sate fotografirajući cvjetne gredice, istražujući i fino podešavajući kompoziciju, znajući da će rezultati biti vrijedni truda. Makroobjektiv pretvara obične stvari u izvanredne, ali ako koristite opremu slabe kvalitete, taj proces može frustrirati koliko i oduševiti pa mi je drago da se mogu osloniti na moj Alpha 7R IV.“

Predstavljeni proizvodi

Albert Dros

Albert Dros | Netherlands

„Opsjednut sam potragom za savršenom fotografijom”

Povezani članci

Prijavite se za primanje biltena α Universe

Čestitamo! Uspješno ste se pretplatili na bilten α Universe

Unesite valjanu adresu e-pošte

Nažalost, došlo je do pogreške

Čestitamo! Uspješno ste se pretplatili