arktičko jezero s malom santom leda u prednjem planu

Monokromatski Arktik

Laurent Baheux

Mnogi ambiciozni fotografi divljih životinja sanjanju o odlasku na safari kako bi fotografirali sisavce predatore u Africi. No, što raditi nakon što to obavite? S tom se dilemom susreo Francuz Laurent Baheux, fotograf koji se specijalizirao za divlje životinje.

usamljeni galeb leti preko snijegom prekrivenog krajolika

© Laurent Baheux | Sony α1 + FE 200-600mm f/5.6-6.3 G OSS + 1.4x Teleconverter | 1/500s @ f/9.0, ISO 200

“Nakon lavova, slonova i drugih velikih sisavaca Afrike tražio sam nešto drugačije,” prisjeća se Laurent. “Želja mi je i dalje bila fotografirati velike sisavce, velike lovce, stoga mi se arktička avantura učinila logičnom.”

Laurent od 2016. fotografira divlji svijet kanadskih i europskih predjela Arktika. Najnoviju seriju fotografija snimio je u lipnju 2022. tijekom dvotjednog putovanja na norveški otok Spitsbergen, monokromatski krajolik sačinjen od fjordova, planina i glečera.

sumoran arktički krajolik

© Laurent Baheux | Sony α1 + FE 24-105mm f/4 G OSS | 1/200s @ f/13, ISO 100

“Proveo sam 15 dana na Arktiku i tijekom čitavog putovanja vidio sam svijet u crno-bijelim tonovima,” kaže Laurent. Pritom ne misli samo na krajolik, već i na svoj način fotografiranja. Pomalo neuobičajeno, Laurent sve svoje fotografije divljine snima u crno-bijeloj tehnici.

Crno-bijela tehnika početak je priče o fotografiji. Učio je snimati koristeći se crno-bijelim filmom i izrađivajući crno-bijele fotografije, a time je pak učio o svjetlu i sjenama.

Mnogi fotografi odlučuju se snimati u boji, a potom slike pretvaraju u crno-bijele dok ih uređuju, no za Laurenta ključno je vidjeti skoro-pa-finalni rezultat.

polarni medvjed penje se preko stijena

© Laurent Baheux | Sony α1 + FE 200-600mm f/5.6-6.3 G OSS + 1.4x Teleconverter | 1/1250s @ f/8.0, ISO 640

“Na svom sam fotoaparatu Sony Alpha 1, koji je uvijek moj prvi izbor na ovakvim snimanjima, povećao kontrast postavke crne i bijele boje. Volim kada se moje fotografije odlikuju snažnim crnim tonovima. Elektroničko tražilo nalik je optičkom, no omogućuje vam da sliku vidite kako želite.”

Zahvaljujući izostanku boja Laurent može prikazati teksture životinja i krajolika koje promatra. To su pojedinosti koje često prođu neprimijećeno. “Crno-bijela fotografija omogućuje mi da pokažem svjetlo, da skrivam i otkrivam različite dijelove prizora. Prizor mogu prikazati kao dio svog, a ne stvarnog svijeta. Zato je volim.”

skupina galebova kruži oko sante leda

© Laurent Baheux | Sony α1 + FE 200-600mm f/5.6-6.3 G OSS + 1.4x Teleconverter | 1/2000s @ f/8.0, ISO 1000

“Užitak mi je približiti se objektu kroz fotoaparat. Promatračima želim pružiti osjećaj da se nalaze u divljini sa životinjom. Tada posežem za svojim dugačkim telefoto objektivima.” Sudeći po popisu opreme, jasno je koliko Laurent mora biti svestran u tako teškim uvjetima. “Imam objektive FE 100-400mm f/4.5-5.6 OSS GM, FE 200-600mm f/5.6-6.3 OSS G i FE 600mm f/4 OSS GM s telekonverterom,” nadodaje.

tuljan odmara na stijeni

© Laurent Baheux | Sony α1 + FE 200-600mm f/5.6-6.3 G OSS + 1.4x Teleconverter | 1/1000s @ f/9.0, ISO 5000

Nije samo životinja važna, već i okolina u kojoj živi. Njen dom je jednako značajan dio priče kao i ponašanje životinje. Priči daje kontekst i zbog toga je odabir objektiva za Laurenta ključan čimbenik fotografije. “Volim kada na fotografiji uhvatim nebo, velike oblake i planine. Za to trebam kraći objektiv te se tada koristim objektivom FE 24-105mm f/4.”

galeb u letu

© Laurent Baheux | Sony α1 + FE 200-600mm f/5.6-6.3 G OSS + 1.4x Teleconverter | 1/1250s @ f/9.0, ISO 2000

Laurent razumije da je spektakularan krajolik dom životinja koje fotografira. “Nalazite se na teritoriju životinje i ne određujete vi što će se dogoditi,” objašnjava. “Životinja odlučuje hoće li se upoznati s vama. Ako se osjeća sigurno, možda će vam i prići. Međutim, uglavnom preferiram koristiti se duljim objektivom i držati se na pristojnoj udaljenosti. Ipak sam ja samo gost.”

Tijekom putovanja na Spitsbergen Laurent se držao na sigurnoj udaljenosti fotografirajući s broda. “Snimanje fotoaparatom Sony Alpha 1 u hladnim i vlažnim uvjetima na brodu usred Arktika nije mi predstavljalo nikakav problem. Čak su i baterije radile bez problema. Za više dana fotografiranja pripremio sam nekoliko baterije, no nisu mi sve trebale. Fotoaparat je radio pri niskim temperaturama bez problema.”

dva polarna medvjeda igraju se u sjeni planine

© Laurent Baheux | Sony α1 + FE 200-600mm f/5.6-6.3 G OSS + 1.4x Teleconverter | 1/500s @ f/9.0, ISO 400

U svijetu u kojem smo bombardirani slikama Laurent želi prikazati svijet u drugačijem svjetlu, a fotoaparat Sony Alpha 1 mu to omogućuje. “Sustav automatskog fokusiranja je nevjerojatan!” kaže Laurent. “Fascinantno je da može pratiti oči sisavaca, čak i ptica.”

Za Laurenta, kao i za druge fotografe, stvaranje originalne fotografije može biti izazov.

“Svu svoju energiju moram usredotočiti na priču,” zaključuje. “Ideja je ključan element fotografiranja, a ne tehnički aspekti. Želim razmišljati o kadru i što ću sve njime obuhvatiti. Znam da se u fotoaparat Sony Alpha 1 mogu pouzdati, što mi omogućuje da se u potpunosti koncentriram na kreativnost.

Predstavljeni proizvodi

Laurent Baheux

Laurent Baheux | France

"Bez kaveza, obora, cirkusa i zooloških vrtova, već na slobodnom u divljini. Zatočeništvo je fizičko i psihičko mučenje za bilo koje živo biće. Životinje su kao ljudi"

Povezani članci

Prijavite se za primanje biltena α Universe

Čestitamo! Uspješno ste se pretplatili na bilten α Universe

Unesite valjanu adresu e-pošte

Nažalost, došlo je do pogreške

Čestitamo! Uspješno ste se pretplatili