ptice-lete-oko-drveca-uz-zalazak-sunca-u-pozadini

Duša grada

Thomas Kakareko

Dok se tramvajska pruga proteže kroz berlinski okrug Mitte prema poznatom televizijskom tornju Berliner Fernsehturm, silueta usamljene figure izlazi između tih linija uz nisko sunce u pozadini. Taj prizor svojom ljepotom ostavlja bez daha te ima ljudski element. “Mislim da sam uličnu fotografiju uvijek gledao na taj način”, kaže autor slike Thomas Kakareko. “ Od samog sam početka snimao ulične fotografije koje su umjetničke jednako koliko i dokumentarne. Uvijek sam ih kadrirao u odnosu na geometriju grada, prateći glavne linije i svjetlost – to mi je došlo instinktivno.” Opremljen fotoaparatom Sony Alpha 7R IV Thomas snima te trenutke i “oživljava grad svjetlošću.”

silueta muškarca koji hoda ispred visokog tornja sa suncem u pozadini

© Thomas Kakareko | Sony α7S II + FE 70-200mm f/2.8 GM OSS | 1/640s @ f/9.0, ISO 125

Koliko god zlatni sat bio poseban, on je samo komponenta Thomasovih slika jer je za pravu snimku potrebno pažljivo planiranje i selekcija, a borite se i s vremenom koje utječe na svjetlost. “Morate imati nešto što se događa u toj svjetlosti, a obično tražim prizore nabijene energijom. Te situacije kombiniram s mjestima na kojima znam da će ljudi prelaziti ulicu okruženi svjetlošću, što je sve dio šire slike. Ljudski element, čak i ako je malen ili prikazan kao silueta, priča priču na slici. Na sreću, s obzirom na to da sam dugo radio u Berlinu, znam gdje i kada očekivati pravu svjetlost u prometnijim dijelovima grada, a sve ostalo ovisi o strpljenju.”

žena hoda od vlaka prema zalasku sunca

© Thomas Kakareko | Sony α7R III + FE 24-70mm f/2.8 GM | 1/400s @ f/10, ISO 125

Odličan primjer takvog strpljenja vidljiv je na drugoj slici koju je Thomas snimio fotoaparatom Sony Alpha 7R IV, onoj sa zlatnom bojom koja navire kroz most podzemne željeznice s još jednom usamljenom figurom ispod. “Obično na umu prije početka snimanja imam određenu kompoziciju, a ova snimka situacija je u kojoj sam je pronašao, a zatim morao čekati da sve sjedne na mjesto. Ponekad će se pojaviti previše ljudi ili premalo ljudi ili će zasmetati neki kamion... No s vremenom ćete uspjeti uhvatiti željeni trenutak. Rijetko ćete stići na neko mjesto i u prvom se pokušaju susresti sa savršenim uvjetima!”

usamljena figura stoji ispod mosta tijekom zalaska sunca

© Thomas Kakareko | Sony α7R IV + FE 70-200mm f/2.8 GM OSS + 1.4x Teleconverter | 1/400s @ f/4.0, ISO 100

Thomas je u ovom slučaju, za razliku od svojih tradicionalnijih uličnih fotografija, koristio objektiv FE 70 – 200 mm f/2,8 GM na fotoaparatu Sony Alpha 7R IV te je kompoziciju odabrao iz daljine. “Postavio sam fotoaparat na tronožac i pričekao pola sata dok se scena ne razvije kada je promet najgušći. Veće žarišne duljine fantastične su za pronalaženje scena unutar scena i posebnih malih trenutaka u velikom gradu. Kompresija također omogućuje vjeran prikaz veličine mjesta.”

“No obično najviše volim koristiti 24 – 70 mm f/4 na jednom od kućišta Alpha. U toj mi se kombinaciji sviđa kućište bez zrcala koje je iznimno lagano, što ga čini savršenim za uličnu fotografiju. Ne volim puno toga nositi, čak ni ruksak ako je moguće, jer me ometa.”
muškarac stoji na dimnjaku i gleda spektakularan zalazak sunca

© Thomas Kakareko | Sony α7S + FE 24-70mm f/4 ZA OSS | 1/60s @ f/4.0, ISO 160

“Još jedna prednost pri radu na prizorima zalaska sunca izvanredna su elektronička tražila (EVF) na fotoaparatima tvrtke Sony. Volim snimati u načinu s ručnom ekspozicijom, a povratne informacije s EVF-a u stvarnom vremenu omogućuju mi da točno vidim kako će ekspozicija izgledati. Osim toga, snimanjem uz Alpha RAW datoteke prepune dinamičkog opsega mogu biti siguran da ću dobiti savršenu ravnotežu detalja u svijetlim i tamnim dijelovima.”

“Kao i većina uličnih fotografija, moje fotografije zalaska sunca također moraju prikazivati pokret, pa se oslanjam na to da će automatsko fokusiranje Sonyjevih fotoaparata uhvatiti objekt snimanja, a odlične ISO performanse zamrznuti te figure u pokretu. Ljudi većinu vremena ne stoje na mjestu, što je slučaj i sa mnom, pa čak i prilikom snimanja prema svjetlosti zalaska sunca brzina zatvarača mora ostati visoka. Kada koristite te značajke u kombinaciji, gotovo je nemoguće dobiti mutnu sliku.”

prekrasna zgrada sa zalaskom sunca u pozadini

© Thomas Kakareko | Sony α7R III + FE 24-70mm f/2.8 GM | 1/320s @ f/2.8, ISO 800

Naposljetku uz svo planiranje i tehničke vještine potrebne za njegove prekrasne slike, sjajno je čuti i da fotografiranje zalazaka sunca još ima dubok osobni učinak na Thomasa. “Možda i moja najdraža scena zalaska sunca ona je u kojoj biciklist vozi prema svjetlosti. Snimljena je tijekom prve karantene u Berlinu, kada sam izgubio svo nadahnuće i dosta posla. Jednostavno nisam znao kako se tome othrvati.”

muškarac na biciklu vozi prema svjetlosti

© Thomas Kakareko | Sony α7R IV + FE 85mm f/1.4 GM | 1/200s @ f/8.0, ISO 250

“No tada sam jedne večeri izašao na večeru i ugledao zalazak sunca iza horizonta, U tom je trenutku nešto u meni ponovno reagiralo na tu svjetlost, pa sam odmah u ruke uzeo Alpha 7R IV. Iznenada je u kadar s bočne strane ušao muškarac na biciklu te sam se na sekundu osjetio kao da sam na početku karijere. Nakon toga počeo sam češće izlaziti, a nakon nekoliko tjedana ponovno sam se osjećao kao fotograf.”

Predstavljeni proizvodi

Thomas Kakareko

Thomas Kakareko | Germany

„Kao fotograf pokušavam biti nevidljiv, snimam situacije i trenutke i, što me se manje primjećuje, rezultat je bolji.”

Povezani članci

Prijavite se za primanje biltena α Universe

Čestitamo! Uspješno ste se pretplatili na bilten α Universe

Unesite valjanu adresu e-pošte

Nažalost, došlo je do pogreške

Čestitamo! Uspješno ste se pretplatili