Kada sam se počeo baviti fotografijom, obožavao sam snimati portrete i pričati priče ljudi iz svog života. Sedamnaest godina kasnije još uvijek se time bavim.
Predstavljanje subjekata
Portretni fotografi moraju drugačije razmišljati o svom pristupu subjektima. Kada se bavite pejzažnom ili makrofotografijom, objekti se ne mijenjaju. No posao portretnog fotografa vrti se oko subjekata te mi moramo razumjeti ljudska ponašanja. Svaki put kada snimam nečiji portret, fotografiranje pretvaram u razgovor s tom osobom. Pitam je o njenim osjećajima, karijeri, u što je zaljubljena, a što je čini tužnom ili pak čemu se nada. Kada saznam više o njenom životu, bolje je mogu prikazati u konačnoj kompoziciji i snimci.
Kompozicija slike
Svoje subjekte trenutačno fotografiram fotoaparatom Sony Alpha 7R IV. Odlikuje se nevjerojatnom rezolucijom od 61 milijuna megapiksela što je fantastično za komercijalne slike i osobne projekte. Rezolucija je odlična kada sliku moram obrezati kako bih promijenio kadar za neku određenu svrhu, primjerice oglas drugačije veličine i omjera. Omogućuje mi kreativnost u kompoziciji prilikom uređivanja fotografija.
Fokusiranje
Kada snimam portretne i modne fotografije, jedna od značajki ovog fotoaparata koju stvarno volim je Eye AF. Uvijek je držim uključenom, tako da svoj Alpha 7R IV mogu izvaditi iz torbe i odmah početi fotografirati. Tako se mogu koncentrirati na razgovor i komunikaciju sa subjektom, bez brige oko toga hoće li oči biti u fokusu.
Budite kreativni s osvjetljenjem
Igranje osvjetljenjem najznačajniji je način na koji ostajem kreativan i istražujem novo. Posljednjih 17 godina učim o svjetlu i još uvijek učim i eksperimentiram. Imam mnogo različitih izvora svjetlosti, uključujući LED svjetla, bljeskalice i brojne modifikatore svjetla. Posljednjih nekoliko godina radim na projektu koji uključuje ultraljubičasto crno svjetlo i ultraljubičastu šminku. Pritom sama šminka postaje svjetlo jer se samo ona vidi pod ultraljubičastim svjetlom. Stalno kupujem nova svjetla za svoj studio. Eksperimentiranje sa svjetlom može biti ključ svega i njime možete omogućiti nove, kreativne načine snimanja.
Svjetla mi pomažu da ispričam priče svojih subjekata. Napravio sam snimku fotomodela tako da izgleda “hladno” koristeći se Fresnel svjetlom kojim sam obasjao samo gornju polovicu njenog lica. Želio sam ukloniti dio detalja slike kako bih proučio taj dio njenog lica. Stoga sam postigao kontrast između hladne plave, gotovo crne boje, pozadine i narančastih i žutih tonova njenog lica i šminke. Tako sam dobio dojam kontrasta i bojom i svjetlom.
Odabir objektiva
Kao korisnik Sonyjevih proizvoda imam sreću da mogu birati među brojnim uzbudljivim i različitim objektivima. Za portrete imam nekoliko favorita. Prvi je objektiv FE 85mm f/1.4mm G Master koji daje iznimno kremast bokeh efekt kada snimam s otvorenom blendom. Odličan je za snimanje na otvorenom jer subjekta mogu odvojiti od pozadine.
Podjednako volim objektiv FE Sonnar T* 55mm f/1.8 ZA kada snimam portrete pri punoj ili srednjoj duljini. Pruža odličnu razinu kontrasta i oštrine. Spomenuo bih i FE 24-70mm f/2.8 G Master, svestran objektiv kada snimam na otvorenom ili na lokaciji, a vrijeme mi je ograničeno. Zahvaljujući zumiranju brzo mogu promijeniti kompoziciju.
Naposljetku, tu je i, možda pomalo iznenađujuće, objektiv Sony FE 90mm f/2.8 Macro G OSS. Tim se objektivom često koristim na komercijalnim snimanjima jer je jedan od najoštrijih objektiva na tržištu. Često se njime koristim za portrete, no i za krupne planove i makrosnimke, primjerice ako fotografiram šminku ili nakit. Odlične je žarišne duljine za standardne portrete te se odlikuje vrlo bliskom minimalnom udaljenosti fokusa, tako da se samo trebam približiti da bih dobio detaljnu snimku.
Održavajte tijek
Još jedna korisna značajka je mogućnost bežičnog spajanja fotoaparata Sony Alpha 7 IV. Zaslon fotoaparata prenesem na tablet kako bi klijent ili umjetnički direktor mogli uživo vidjeti što snimam i dati svoje mišljenje. Tako se snimanje može neometano odvijati, bez da moram stati i pregledavati slike.
Takve praktične značajke Sonyjevih fotoaparata daju mi kreativnu slobodu. Kada bih trebao dati jedan savjet svima koji se žele okušati u komercijalnim portretnim projektima, to bi bilo da upoznaju svjetlo, a sjene još bolje. Onaj koji se boji sjene, ne poznaje svjetlo!
"Moj je fotoaparat jedini alat koji mi omogućuje komunikaciju na jeziku svjetla sa svijetom i ljudima koje fotografiram."