usamljeni biciklist na planinskoj cesti

Kako snimam | Fotografiranje biciklizma

Russ Ellis

Biciklizam je za mene najraznovrsniji sport koji možete snimati. Zato ga volim. Obuhvaća mnogo različitih vrsta fotografije; prije utrke možete snimati portrete, zatim snimate samu akciju uz koju prikazujete i scenografiju, a na kraju kod ciljne linije imate sirovu akciju, energiju i emocije.

skupina biciklista vozi kroz kameni luk

© Russ Ellis | Sony α9 + FE 16-35mm f/2.8 GM | 1/1000s @ f/8.0, ISO 2000

Emocije su ključan dio sjajne biciklističke fotografije. Unatoč tome što možete koristiti mnogo različitih stilova, najbolje slike sadrže tri stvari. Prva je mjesto, što znači da fotografijom morate obuhvatiti poznati spomenik ili znamenitost. Drugo, slika mora sadržavati glavne igrače, uključujući vozača u žutom dresu ili biciklista koji bi mogao pobijediti. Naposljetku, potrebno je pokazati emociju i napor – znoj na licu ili poderotine na dresu koje su posljedice prethodnog pada.

biciklist prelazi ciljnu liniju s rukama u zraku

© Russ Ellis | Sony α9 + FE 16-35mm f/2.8 GM | 1/1600s @ f/5.0, ISO 125

Stilovi kojima možete snimati i pristup koji imate omogućuju vam da se pripremite u pogledu objektiva. Moji su objektivi Sony Alpha na sreću prilično mali, pa većinu opreme mogu ponijeti sa sobom. Obično nosim dva kućišta Sony Alpha 9, jedan s objektivom od 100 – 400 mm te jedan od 85 1,4 za snimke prije utrke, te 16 – 35 mm za ciljnu ravninu. To znači da mogu kadrirati na mnogo različitih načina. Nakon utrke ponekad se prebacujem na 50 1,8 za spontane fotografije. Sve što mi je potrebno sa mnom je u ruksaku.

biciklist prolazi zgradu sa žutim roletama

© Russ Ellis | Sony α9 + FE 16-35mm f/2.8 GM | 1/1250s @ f/5.6, ISO 125

Iako nije objektiv koji biste povezali sa sportom, 16 – 35 može biti vrlo koristan na stazi. Omogućuje mi kreativnije kadriranje, primjerice snimanje kroz prozore kafića ili unutrašnjosti auta radi drugačije perspektive, dok mi preklopni zaslon modela Alpha 9 omogućuje snimanje iz visokih ili niskih kutova, snimanje iznad publike, stajanje na automobilima ili spuštanje što bliže tlu da bi se osjetila snaga vozača. To rezultira i djelomično zamućenim prednjim planom, dodanom dubinom i privlačenjem oka na akciju.

biciklist u ljubičastom dresu slavi prelazak ciljne linije

© Russ Ellis | Sony α9 + FE 100-400mm f/4.5-5.6 GM OSS | 1/1250s @ f/5.6, ISO 2000

Sustav automatskog fokusiranja modela Alpha 9 nevjerojatno je napredan, ali i iznimno prilagodljiv, što ga čini savršenim za biciklizam. Uvijek koristim način neprekidnog automatskog fokusiranja za akcijske snimke, a područje automatskog fokusiranja koje biram jest Fleksibilna točka. S pomoću upravljačke ručice postavljam ga u sredinu ili malo na stranu, a zatim pomičem fotoaparat da bih je zadržao na biciklistu kojeg želim fokusirati. Mislim da je to najbolji način, posebno kada ste suočeni sa skupinom borbenih biciklista koji vam se približavaju velikom brzinom. Ako snimam portrete ili spontane fotografije na kraju utrke, prebacujem se na način praćenja očiju.

Nelson Oliviera vozi praznom cestom

© Russ Ellis | Sony α9 + FE 16-35mm f/2.8 GM | 1/1250s @ f/5.0, ISO 320

Za ekspoziciju u snimkama biciklizma imam tri glavna pristupa. Prvi je zamrzavanje osobe koju snimam zbog čega uvijek snimam uz prioritet otvora blende. Budući da se svjetlina kadra mijenja dok pratite utrku, to pruža bolju ekspoziciju od ručne. Najprije postavljam otvor blende, a zatim ISO postavljam na Auto da bih ograničio najnižu brzinu zatvarača na oko 1/1000 s. Nakon toga samo koristim kotačić za kompenzaciju ekspozicije da bih posvijetlio ili potamnio sliku, ovisno o uvjetima osvjetljenja. Ljepota je Sonyjeva fotoaparata bez zrcala u tome što mogu u stvarnom vremenu na elektroničkom tražilu pratiti kako utječe na ekspoziciju.

 skupina biciklista na jakoj kiši

© Russ Ellis | Sony α9 + FE 24-70mm f/2.8 GM | 1/500s @ f/4.0, ISO 2500

U pasivnijim situacijama snimam u ručnom načinu rada i namjerno koristim srednje brzine zatvarača, primjerice 1/60 s. Ako sam, na primjer, u trgovini i biciklist prolazi pokraj ulaza, želim da interijer i publika budu oštri, a biciklist koji prolazi ima blago zamućenje uslijed kretanja, zbog čega slika izgleda živo. Ako su u toj situaciji previše izoštreni, previše će se stopiti sa statičnim dijelovima scene.

brzi-biciklist-uz-zamucenu-pozadinu

© Russ Ellis | Sony α9 + FE 100-400mm f/4.5-5.6 GM OSS | 1/25s @ f/16, ISO 125

Naposljetku, tu su panoramske slike u kojima kombiniram male brzine zatvarača s kretanjem fotoaparata da bi biciklist ostao izoštren, a pozadina zamućena. Panoramsko snimanje biciklista nije jednostavno; morate snimati pri brzini od 1/10 s, što ostavlja mnogo prostora za pogrešku. Tu je i trešnja fotoaparata, a moguće je i poskakivanje tijela biciklista. Način neprekidnog snimanja povećava vjerojatnost zadovoljavajuće snimke. Čak i ako su naočale, kaciga ili lice izoštreni, to smatram pobjedom.

Predstavljeni proizvodi

Russ Ellis

Russ Ellis | UK

"Uporno tražite nešto drukčije i ispričajte priču"

Povezani članci

Prijavite se za primanje biltena α Universe

Čestitamo! Uspješno ste se pretplatili na bilten α Universe

Unesite valjanu adresu e-pošte

Nažalost, došlo je do pogreške

Čestitamo! Uspješno ste se pretplatili