Planirajte snimanje u crno & bijeloj tehnici
Pretvaranje slike u boji u crno-bijelu sliku nije slučajna umjetnost. Kombinacija elemenata mora se uspješno uskladiti kako bi opravdala tu pretvorbu. Postoji emocionalna meta koju želite pogoditi svojim portretom, stoga stvaranje crno-bijele slike od samog početka pomaže u tome.
Postavljanje fotoaparata da snima u crno-bijelom kreativnom stilu pomoći će vam da vizualizirate konačnu sliku i motrite ekspoziciju.
Obično snimam Alphom tako da je povežem s prijenosnim računalom. Kad počnem snimati, obično postavim odgovarajući monokromatski stupanj pa kad se portreti pojave na računalu, mogu provjeriti stvara li osvjetljenje ciljni izgled i dojam koji želim.
Ako snimate koristeći se kreativnim stilovima ili profilima slika iz fotoaparata, pokušajte ih prilagoditi kako biste se približili željenom izgledu. Ne zaboravite, uvijek ćete imati raw datoteku na koju se možete osloniti. Crno-bijela tehnika će se primijeniti samo na JPEG slike.
Budite hrabri
Moj trenutni moto je „hrabrost često donosi nagrade.” Zato se ne suzdržavajte. Boje vode pogled na rubove kadra; različite boje također mogu utjecati na psihu. U crno-bijeloj tehnici nemate takve efekte, pa morate koristiti kontrast i formu da biste vodili oko. Kad boje ne odvlače pažnju, možete raditi s jednostavnijim, jasnijim pristupom; stvarati odvažne kompozicije s oštrim linijama te koristiti osvjetljenje i obradu kako biste sve ujedinili.
Provedite svoju režiju
Kada je riječ o namještanju vašeg subjekta, nemojte se bojati „isprovocirati” ga. Približite se kako biste stvorili oblike i (ako morate) izazovite reakciju svog subjekta, čak i ako je neraspoložen. Kod snimanja u crno-bijeloj tehnici sve se te stvari više isplate i stvaraju fenomenalne snimke. Nikada nemojte otići sa snimanja žaleći što niste mogli dobiti više.
Fotografija Ricka Rubina jedna je od mojih omiljenih slika. To je snimak izbliza koji prenosi osjećaj intimnosti koji nikad ne bi tako izgledao u boji. Snimio sam ga objektivom Master FE 35 mm F1.4 G, oko 50 cm od njegovog lica. Morate biti hrabri u svom pristupu dok režirate da biste dobili takvu reakciju, a zatim pokazati hrabrost u obradi kako biste napravili uspješnu sliku.
Obratite pažnju istaknutim detaljima
Dok prilagođavam fotoaparat, moje pravilo broj jedan je da snimam u sirovom obliku tako da imam potpunu kontrolu nad slikom. Također, nikada ne riskiram kada je u pitanju eksponiranje najsvjetlijih dijelova. Volim promatrati histogram fotoaparata kako bih provjerio da ne gubim istaknute detalje. Srećom, senzor fotoaparata Alpha 7R V ima do 15 stupnjeva dinamičkog raspona. Impresivno je koliko detalja može uhvatiti na osvijetljenim i osjenčanim dijelovima.
Blago osvjetljenje, kontrast dodajte kasnije
Snimanje pri postavkama jakog kontrasta fotoaparata je pogreška. Ako stvorite jako osvjetljenje, zaglavit ćete s tim kontrastom. Međutim, ako zadržite blago osvjetljenje i regulirate omjer svijetla i tame, moći ćete odabrati koliko jako želite obraditi sliku.
Imam fotografiju Paula Simonona. To je tvrd, agresivan portret, ali je osvjetljenje vrlo blago. S jedne strane nasuprot reflektora stavio sam crnu tkaninu, a s druge strane je vrlo blizu bio svijetli kišobran. Takvo osvjetljenje je blago, ali omjer je upravo takav da stvara kontrast na slici.
Koristite značajku Eye AF
Eye AF najveća je sloboda koju nam je tehnologija kamere ikada omogućila. Cijenim to svaki put kad uzmem svoj Alpha 7R V jer mi omogućuje da se koncentriram na stvaranje portreta, a ne na prilagodbu fotoaparata.
Moja slika surfera Alana snimljena je tik prije zalaska sunca. Koristio sam objektiv Master 50 mm F1.2 G pri 1/8000 sekunde. Znao sam da će, zahvaljujući Eye AF, oči biti savršeno izoštrene, čak i pri F1.2. Da sam snimao s F8 ili F11 – bio bi to obični snapshot. Ali snimanje širokim otvorom blende, usmjerava promatrača na uzbudljivi dio – oči i izraz lica. Alanov portret odiše zdravljem, pozitivnošću i njegovom ljubavlju prema oceanu – na slici sve to dolazi do izražaja.
Snimanje crno-bijelom tehnikom omogućuje mi da uhvatim doživljaj trenutka, što ne bih mogao postići u boji – jednostavnije je, izravnije i uvijek neposredno.
Težite portretu koji može privući pažnju, reći istinu ili jednostavno biti izvor spokoja.
“Sreća je smisao i svrha života, cijeli cilj i kraj ljudskog postojanja.” – Aristotel