portret čovjeka koji proviruje kroz tkaninu s leopardovim uzorkom

Kontrola je ključ uspjeha

Nicholas Mastoras

Ako postoji nešto po čemu je pristup Nicholasa Mastorasa portretima karakterističan, to je kontrola. Ali kontrola ne mora nužno ograničavati. U stvari, ona potiče umjetnički izražaj i otvara vrata u nepoznato, tako da snimao fotograf u studiju ili na terenu, može stvoriti svoje najbolje i najupečatljivije uratke.

dama u ružičastim hlačama pozira u podnožju brda

© Nicholas Mastoras | Sony α7 IV + FE 24-70mm f/2.8 GM | 1/800s @ f/2.8, ISO 200

Nicholas radi kao profesionalni fotograf od 2013. godine, fotografira za članke, kampanje i komercijalne projekte. Ranije je radio u marketingu, ali ga “oduvijek opčinjava snimanje portreta, a privuklo me jer nisam imao iskustva u tome,“ kaže. “Kao i većina ljudi, volio sam fotografirati prijatelje i obitelj, ali sam ubrzo poželio imati veće mogućnosti kontrole. To se razvilo do te mjere da sada biram modele prema stilu fotografije koji želim postići, a zahvaljujući sjajnoj ekipi šminkera, frizera i modnih stilista mogu stvoriti viziju koja odražava moj karakter: čistu, smionu i stiliziranu!“

dama u zelenoj bluzi pozira za portret

© Nicholas Mastoras | Sony α7 IV + FE 24-70mm f/2.8 GM | 1/250s @ f/2.8, ISO 160

Veliki dio te vizije čini osvjetljenje. “Volim koristiti stroboskope jer daju veoma poseban izgled,” potvrđuje Nicholas, a njegov profinjeni pristup može se vidjeti u raznim stilovima koje stvara s različitim kutovima, jačinama, modifikatorima i bojama u skladu s namjerama.

“Izgled koji stvaram uvijek ovisi o projektu. Na primjer, na ovoj fotografiji želio sam određenu definiciju na subjektu da bi se vidjela tekstura šminke,” objašnjava.  “Lijevo od fotoaparata postavio sam reflektor s mrežicom i difuzorom. To je modifikator koji daje lijep izgled nalik skulpturi, niti pretvrd niti premekan. S iskustvom naučite odabrati modifikator koji odgovara vašoj ideji,” nastavlja, “stoga eksperimentirajte što više. To je najbolji način da naučite.”

dama pozira pored kuće od opeke

© Nicholas Mastoras | Sony α7 IV + FE 24-70mm f/2.8 GM | 1/800s @ f/2.8, ISO 250

Dok radite na terenu “morate biti praktični u rješavanju problema, odabrati okruženje u skladu sa subjektom i regulirati prirodno svjetlo da biste primijenili svoj kreativni utjecaj. Kada sam snimao fotoaparatom Sony Alpha 7 IV, svjetlo je bilo baš posebno. Fotomodel sam usmjerio suprotno od svjetla i postavio veliki reflektor pored sebe radi poništavanja sjena.“

dama sa sunčanim naočalama u sumrak

© Nicholas Mastoras | Sony α7 IV + FE 24-70mm f/2.8 GM | 1/500s @ f/2.8, ISO 160

Osim reguliranja osvjetljenja, Nicholas pazi da mu seanse fotografiranja portreta budu zabavne i opuštene, tako da se potiče kreativnost. “Mislim da će se svaki fotograf složiti da morate postići prisnost sa subjektom,“ kaže, “posebno kada subjekt nije opušten. Morate stvoriti atmosferu u kojoj se subjekt osjeća opušteno i samopouzdano. Moj trik je da ih pokušam nasmijati. To uvijek upali!“

dama u zelenoj haljini gleda u fotoaparat

© Nicholas Mastoras | Sony α7 IV + FE 24-70mm f/2.8 GM | 1/250s @ f/2.8, ISO 160

Fotografi pak utjehu pronalaze u opremi kojom se koriste. “Počeo sam koristiti Sonyjeve fotoaparate i objektive 2018. godine i potpuno su me oduševili,“ kaže. Kvaliteta senzora na fotoaparatima Alpha 7 IV i Alpha 1 zapanjuje, a dinamički raspon i širina slika u RAW formatu znači da mogu izvući ono najbolje čak i u najzahtjevnijim uvjetima osvjetljenja. Tijekom ovog konkretnog snimanja fotoaparatom Alpha 1, morao sam popuniti sjene, zatim neznatno smanjiti ekspoziciju i podići sliku u naknadnoj obradi da bi zadržala potrebnu kvalitetu. Ovi fotoaparati imaju tako odličan dinamički raspon da je to lako.“

portret čovjeka oslikana lica

© Nicholas Mastoras | Sony α1 + FE 24-70mm f/2.8 GM | 1/250s @ f/5.6, ISO 100

U radu s fotoaparatom Alpha 1 “sve je bilo nevjerojatno lako,“ kaže sav ozaren, “a sviđa mi se da se i on odlikuje visokom rezolucijom Sonyjeve serije Alpha R, kao što je uzastopno snimanje niza fotografija pri 30 sl./s. Još jedan veliki plus modela Alpha 1 je viša brzina sinkronizacije bljeskalice od 1/400 s. Time je mnogo lakše dodati svjetlo pomoćnih bljeskalica kada radite u svijetlom okruženju, bilo u zatvorenom ili na otvorenom,“ komentira. “To također znači da se i dalje mogu koristiti svjetlima pri punoj snazi, bez prelaska na brzinsku sinkronizaciju u kojoj se gubi energija. Alpha 1 jednostavno je nevjerojatan alat, što god snimali,“ dodaje.

portret naslonjenog čovjeka na stolcu

© Nicholas Mastoras | Sony α1 + FE 24-70mm f/2.8 GM | 1/200s @ f/5.6, ISO 200

“Sva ta mogućnost kontrole znači da mogu komunicirati sa subjektom i njegovim izrazima, znajući da će mi, na primjer, fokus biti savršen zahvaljujući Sonyjevom autofokusu s prepoznavanjem očiju. Mislim, već sama funkcija autofokusa bila bi dovoljno dobar razlog za prelazak na Sony bez ikakvog dvoumljenja!“

Bez obzira odvija li se snimanje u studiju ili na terenu, “moj omiljeni objektiv je moj omiljeni objektiv je 24-70mm f2,8 G Master,” dodaje, budući da je to “nevjerojatan alat koji je jednako dobar kada je širom otvoren kao i kada se smanji otvor blende. Zahvaljujući tome, iako obično snimam na približno f/11, mogu otvoriti blendu na f/2,8 i smanjiti rasvjetu, a postići istu nevjerojatnu oštrinu. Učinkovitost Sonyjevih objektiva gotovo je nenadmašna.”

portret čovjeka koji nosi košulju s leopardovim uzorkom

© Nicholas Mastoras | Sony α1 + FE 24-70mm f/2.8 GM | 1/250s @ f/5.6, ISO 100

Dakle, ostaje na Nicholasu “da na fotografijama postignem očekivani rezultat. To je zapravo čarolija fotografiranja portreta,“ zaključuje.

Predstavljeni proizvodi

Nicholas Mastoras

Nicholas Mastoras | Greece

„Naposljetku, nije najvažnije kako vidite stvari, već kamo dopustite da vas odvedu.”

Povezani članci

Prijavite se za primanje biltena α Universe

Čestitamo! Uspješno ste se pretplatili na bilten α Universe

Unesite valjanu adresu e-pošte

Nažalost, došlo je do pogreške

Čestitamo! Uspješno ste se pretplatili